過敏行為 耐心聆聽小心應對

過敏行為 耐心聆聽小心應對

自閉症小朋友可能會對某種聲音、氣味或物質過敏,而産生過度嘅情緖反應,呢種情況嘅原因其實係由於大腦接收及處理感官資訊的能力出現統合問題而引致的。例如課室、或餐廳内冷氣機微弱的的風聲,一般也不會令人十分困擾,一般的小朋友也能調整感官資訊,不被打擾,但有對聲音特別敏感的孩子,在課室上課時,或在餐廳用膳時持續聽到冷氣機的風聲,其實心裡感覺好不安,看上去好像不專心上課、用膳,但事實上是抑壓着對聲音的困擾,而極端的例子,往往因欠決有效解決感官過敏問題的對策,便只能以大聲尖叫,或肢體行為來表達不安的情緖,看上去猶同無故憤怒。

坊間對小朋友呢種行為會敬而遠之,家長亦會感到尷尬同害怕,其實小朋友只係唔識得用正確方法表達呢種感覺,先至大聲叫嚟紓緩自己情緒。

臨床心理學家會評估小朋友嘅情況,為佢哋安排減敏治療,好似對聲音敏感的話,就會教導佢哋認識呢種聲音,循循善誘咁教佢哋點樣去鬆弛同接納,一步一步咁減低過敏行為。


摘文:自閉症患者嘅治療師聯盟 註冊臨床心理學家 劉洛恩小姐

文章刊登及圖片來源:打開自閉症兒童的天空
如有任何版權問題,請與致電2687 6777與我們聯絡,我們將盡快跟進及刪除相關圖片。

過敏行為 耐心聆聽小心應對
Scroll to top